۳۰ مرداد ۱۳۹۳، ۱۴:۱۷

حجت الاسلام نجفی:

مساجد باید به قرارگاه فرهنگی تبدیل شوند

مساجد باید به قرارگاه فرهنگی تبدیل شوند

گرگان – خبرگزاری مهر: همایش ائمه جمعه، جماعات، هیات امنا و فرماندهان پایگاه بسیج همزمان با روز جهانی مسجد در ناحیه مقاومت بسیج سپاه نینوا شهرستان گرگان برگزار شد و در این مراسم معاون اداره کل تبلیغات اسلامی استان گلستان گفت: مساجد باید به قرارگاه فرهنگی تبدیل شوند.

به گزارش مهر، فرماندهی سپاه شهرستان گرگان در این همایش که ظهر پنجشبنه برگزار شد، گفت: بخشی از مدیران مساحد به منظور تبیین محوریت نقش مسجد در انقلاب اسلامی و چگونگی تعامل فرماندهان بسیج تشکیل شده است.

سرهنگ "سیدعلی مهاجر" افزود: تلاش می کنیم در راستای اهمیت پیدا کردن جایگاه مساجد با برگزاری این گونه همایش ها قدم های بیشتری برداریم.

معاون اداره کل تبلیغات اسلامی استان گلستان گفت: مسجد محل تبیین و تفسیر قران است و کسی که قدری با قرآن، سیره و دین آشنایی داشته باشد روحانی است و مسجد باید روحانی محور باشد.

حجت الاسلام جواد نجفی با بیان روایاتی از پیامبر اسلام (ص) و امام علی (ع) اظهار کرد: از پیامبر اسلام (ص) نقل شده که «مساجد نور الهی هستند» و «مجلس انسان مومن، مسجد است» و امام علی (ع) فرمورده «کسی که پیوسته به مسجد برود یکی از منافع 8 گانه نصیبش خواهد شد.»

وی ضمن نام بردن از منافع 8 گانه به روایت دیگری از آخرین فرستاده خداوند اشاره و خاطرنشان کرد: رسول خدا فرموده «هرکه خدا را دوست دارد باید مرا دوست بدارد و هرکه مرا دوست بدارد باید قرآن را دوست داشته باشد، هر که قرآن را دوست می دارد باید دوستدار اهل بیت باشد و هرکه دوستدار اهل بیت باشد باید مسجد را دوست بدارد.»

حجت الاسلام نجفی با اعلام اینکه مساجد باید به یک قرارگاه فرهنگی تبدیل شوند افزود: همان گونه که در جهاد و جنگ فیزیکی در دوران دفاع مقدس دارای قرارگاه "خاتم الانبیا" بوده ایم، مساجد هم باید به قرارگاه فرهنگی تبدیل شوند و بدون تعامل این قرارگاه شکل نمی گیرد.

معاون اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان اظهار کرد: باید کاری کنیم که دشمنان از مسجد بترسند. مسجد مناد وحدت، توحید و استکبارستیزی است و به همین دلیل ایادی استکبار مساجد را تخریب می کنند.

وی ضمن توصیه به کنارگذاشتن اختلافات بین ائمه جماعات و هیات امنا، خواستار فراهم کردن راه برای ورود جوانان به عرصه مدیریت در مساجد شد.

حجت الاسلام نجفی در پایان با بیان اینکه سیستم صوتی مساجد نباید موجب آزار و اذیت همسایگان شود افزود: بسیاری از شکایات اهالی محل به استفاده مساجد از سیستم های صوتی مربوط می شود و بلندگوها نباید موجب آزار همسایگان شود و باید بلندگوها را در داخل مسجد تعبیه کرد.

کد خبر 2354532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha